Odnosząc się do informacji, które ostatnio pojawiły się na łamach prasy, producent przypomina, że „M jak Miłość” jest najbardziej oglądanym programem we wszystkich stacjach w Polsce. W sezonie 2015 odcinki oglądało średnio 6,6 mln widzów, a najnowszy odcinek wyemitowany 22 marca 2016 roku obejrzało prawie 6,8 mln osób. Serial wygrywa bezkonkurencyjnie z wszystkimi programami telewizyjnymi całego tygodnia, zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. Od początku sezonu 2015/2016 odcinki premierowe „M jak Miłość” wygrały z innymi programami w 27 tygodniach emisji. Tylko dwukrotnie serial zajął drugie miejsce w rankingu oglądalności, oba przypadki dotyczą meczy Eliminacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Ceny reklam przy „M jak Miłość” są najdroższe pośród wszystkich pozycji TVP2. Jednocześnie koszty produkcji „M jak Miłość” są jednymi z najniższych pośród wszystkich polskich seriali w podobnym formacie emitowanych w prime time, dlatego „M jak miłość” jest serialem dochodowym, który przynosi zyski Telewizji Polskiej.
„Chcę podkreślić, że "M jak Miłość" przygotowujemy zawsze z myślą o widzach, których oczekiwania są dla nas najważniejsze. W produkcję serialu zaangażowany jest zespół aktorów, twórców i producentów, którzy od lat ciężko pracują, żeby widzowie mogli śledzić losy ukochanej rodziny Mostowiaków.” – powiedział Tadeusz Lampka, prezes MTL Maxfilm.
„"M jak Miłość" jest serialem misyjnym, ponieważ promuje tradycyjne, rodzinne wartości oraz porusza ważne problemy społeczne. Dlatego bardzo się cieszymy, że kontynuujemy emisje serialu na antenie Telewizji Publicznej, z którą jesteśmy związani od 16 lat” – dodaje Tadeusz Lampka.
Wszystkie dane o oglądalności wg Nielsen Audience Measurement